Forum - Teknik - K-modeller
 
         
Oprettet af Gert Munch Sørensen den 16-12-2018
Køleblæser og høj motortemperatur lampe ved start
Efter at have skiftet køletemperatur føler fordi den gamle var defekt, har jeg følgende problem, når jeg starter kold motor starter køleblæser og høj motortemperatur lampe lyser kortvarig, men begge stopper efter få sekunder, under kørsel starter køleblæser og høj motortemperatur lampe periodisk, uden at motor er for varm, jeg har motortermometer. Skal køleblæser og lampe tænde ved start af kold motor? Hvis det er en fejl er der nogen der har en ide hvad det kan være, jeg har tjekket ledninger, stik og stel forbindelser, måske er det relæet der styrer køleblæser og lampe der er defekt.
Er der en der har et relæ der virker jeg kan købe eller låne?
 
 
 Svar
 
Besvaret af Gert Munch Sørensen den 16-12-2018
Jeg glemte at skrive at det er en K100RS 8V 1984
 
Besvaret af Jørgen Toft den 17-12-2018
Hej et bud , du har ikke fået en føler fra en K100RS 16V tilfældig. den passe kun på de mc'er med Motronic og ikke som din der har L-Jetronic
 
Besvaret af Jørn Møller den 17-12-2018
Lyder som om Jørgen har fat i en god mulighed da temp sensor til 8 og 16V har forskellige part no. men ser ens ud og med samme stik
 
Besvaret af Gert Munch Sørensen den 17-12-2018
Nej det er den rigtige føler, motoren kører perfekt, jeg fik den forkerte føler først , da kan motoren ikke starte fordi det føleren til en 16V har helt andre ohm værdier. Den jeg har købt er fra BMW Motorworks i UK. Jeg kan ikke finde andre forklaringer end det må være relæet der styrer køleblæser og lampen, men tak for input.
Jeg mangler stadigt et relæ til at prøve med.
 
Besvaret af Henrik Schultz den 17-12-2018
Hej Gert.Taler du om temperaturmåleren ,som sidder ovenpå blokken bag køleren,og som styrer blanding m.m,eller den på vandpumpen,som går til varmemåleren og lampen.
 
Besvaret af Gert Munch Sørensen den 17-12-2018
Det er den dobbelt føler, NTC modstand, hvor den ene del styrer insprøjtnings blandingen og den anden del kølerblæseren og lampen til for varm motor.
 
Besvaret af Gert Munch Sørensen den 28-12-2018
Fejlen er fundet, det var den nye termo føler der var fejl på, den NTC modstand der giver signal til relæet der styrer køleblæseren og den røde kontrollampe ligger konstant på 0 ohm = meget varm motor, når den anden der giver signal til indsprøjtningen ligger på ca. 3000 ohm som svarer til kold motor.
Jeg har i dag modtaget en ny fra Motorwoks i UK uden beregning efter at have skrevet til dem om den defekte nye jeg havde modtaget, fin og hurtig service.
Den nye føler måler ens på begge NTC modstande, og ohm værdien falder når jeg varmer den op, så nu skal den bare monteres, men jeg har skruet vand/olie pumpen af for at pakke den om da jeg har lidt oliespild fra den, så det varer lidt inden jeg får den startet.
Tak til alle for forslag til fejlsøgning.
 
Besvaret af Henrik Schultz den 04-01-2019
hej Gert,rart med en forklaring på problemet.Så bliver alle klogere.
 
         

 
Søgning
 
Søg i følgende emne: Teknik - K-modeller
 
BMW MC Klub Danmark     Medlem Kontakt
         
 
BMW Race Marshall
 
Ansvar
Cookies
Ophavsret
Privatlivspolitik
Log ind og få fuld funktionalitet ...
Log ind
Glemt adgangskode?
 
 Formanden
 Kassereren
 Medlemsbladet KI
 Webmaster
 
 22 10 11 35
 Kim Pedersen, formand
         
 
Adgang for medlemmer
 
Udfyld medlemsnummer og adgangkode

Glemt adgangskode?

 
Glemt adgangskode
 
Udfyld dit medlemsnummer,
så sender vi din adgangskode.
 
Glemt adgangskode